SCHLENK

صنعت پلاستیک سازی

صنعت پلاستیک

پیگمنت های افکت سطحی، پیگمنت های آلومینیوم، پیگمنت ها برنز طلایی، پیگمنت های متالایز وکیوم و پیگمنت های پلی کروماتیک ( پیگمنت چند رنگ)

کاربرد پودر ها و پیگمنت های فلزی در پلاستیک سازی بسیار متنوع است. اولین کاربرد استفاده از پیگمنت های فلزی برای ایجاد افکت در قالب مستربچ برای رنگ آمیزی پلاستیک ها یا استفاده از تکنیک relief برای ایجاد حالت مشابه فلز برروی پلاستیک است. دومین دسته از کاربردها مربوط به استفاده از خواص مواد فلزی در پلاستیک های مهندسی مانند رسانش الکتریکی بالا در پلاستیک های آنتی استاتیک (مثلا برای کف پوش) یا رسانش گرمایی و خاصیت چگالی بالا در کامپاندهای PTFE برای سطوح تحت اصطکاک.

شرکت ایران شرکا با ارتباط نزدیک با شرکت شلنک آگه توانایی تامین تمام محصولات با دسته بندی ذیل را داراست:

ساخت مستربچ

کنسانتره های رنگ یا مستربچ ها به صورت مکرربرای رنگ آمیزی پلاستیک استفاده می شود. در شرایط ویژه به طور مستقیم می توان پللاستیک را رنگ کرد.

کفپوش آنتی استاتیک

در اتاقهای کاری که جرقه الکترواستاتیک ایجاد شده بر اثر اصطکاک می تواند عامل ریسک باشد ( مانند اتاقهای کامپیوتر، اتاق عمل، انبار مواد آتشزا و …) استفاده از کفپوش با خواص آنتی استاتیک مورد نیاز است. 

کامپاند پلیمری

با توجه به مقاومت بالای سایشی و خواص سطحی فوق العاده، از PTFE به عنوان روان کننده (مثلا در بلبرینگ) استفاده می شود. در ترکیب با پودر مس یا برنز به عنوان ترکیبات تکنیکال، چگالی، استحکام و رسانش گرمایی این ماده بسیار بهبود خواهد یافت.

روش Relief

با استفاده از تکنیک Relief می توان سطوح بسیار شبیه به فلز برای مصارف هنر و صنایه دستی ایجاد کرد. برای این منظور میبایست گرانول های فلزی را به پلاستیک اضافه نمود، ریخته گری یا مدلسازی به شکل دلخواه را انجام داد سپس با استفاده از فرایند های مکانیکی (مانند تراش، پولیش، برس زدن و…) سطح فلزی نمایان خواهد شد. با انجام عملیات شیمیایی نهایی سازی می توان به سطوح آنتیک یا پتینه نیز رسید.

آماده پاسخگویی به سوالات شما هستیم.